Alink-in-australie.reismee.nl

Ons eerste weekend zit er al weer op!

Eriks eerste werkweek zit er op. De eerste dagen bestonden vooral uit inlezen. Hij gaat zich eerst verdiepen in de palen en paaltesten. Het is een erg mooi gebouw, met uitzicht op de Swan river (zie ook de foto's). Ze werken wel allemaal in cubicles en er is geen kantine. Iedereen luncht buiten, wat betekent dat het tussen 12 en 2 een gezellige drukte bij de food-courts en parkjes is.

Na een eerste regenachtige dag hebben we daarna vooral zon gezien, dus niet heel vervelend voor een winter. Dus voor Eli lekker (fietsend) Perth verkennen.

Vrijdagavond afgesloten met een vrijdagavondborrel met Erik z'n BAM/Clough collega's. Gezellig staan borrelen op een terras aan het water, prachtig maar wel duur (9 dollar voor een bier(tje)).

We kwamen er het weekend achter dat we toch wel een jetlag hebben. Zaterdag pas om 12 uur wakker! Daarna snel op de fiets gestapt om de omgeving een beetje te verkennen: het strand, King's Park. Hoewel het 's nachts vrij koud is, wordt het overdag zo'n 20 graden met het zonnetje erbij. We hebben niets te klagen dus. 's Avonds een glimp opgevangen van het nogal Engels uitziende uitgaanspubliek (iets te weinig/korte kleding voor de tijd van het jaar).

Vandaag ook weer een rondje wezen fietsen met een collega die de omgeving al wat beter kent. Rondje Swan River. Het is hier mooi fietsen, wel wat beter opletten dan in Nederland en soms een gemeen klimmetje.

Vanmiddag een beetje door Perth gelopen, door de weeks is daar voor Erik in elk geval weinig van te zien, als hij klaar is met werken is het donker. Net een hapje gegeten met collega's en morgen een nieuwe week tegemoet!

We verwachten weer ladingen reacties van jullie kant, deze zijn namelijk fantastisch om te lezen!!!

Groetjes, Erik & Elisabet

Aankomst Perth

Maandag was het dan eindelijk zover, na een extra weekendje in Nederland zouden we eindelijk op het vliegtuig stappen en naar Perth vertrekken. Dankzij het uitstel hadden we het weekend lekker kunnen uitrusten, nog meer afscheid kunnen nemen van iedereenen hadden we iets meer tijd om nog wat dingen te regelen.

Op Schiphol eerst de spullen inchecken, daarna met alle familie die afscheid kwam nemen een kopje koffie drinken. Wouter haalde zijn boxje en een stapel papier te voorschijn: tijd voor een afscheidsstukje: Het Kangoeroelied, zie de reacties onder het vorige verhaal voor een impressie vanhet lied. Wij hebben het in elk geval erg gewaardeerd! Daarna was het toch echt tijd voor het afscheid.

Reis verliep erg voorspoedig, enig opschudding ontstond toen we er 20 minuten voor vertrek in Dubai achterkwamen dat de gate was gewijzigd, nieuwe gate, andere kant van het vliegtuig, een half uur lopen! Met wat rennen over het vliegveld, toch nog ruim op tijd. We waren waarschijnlijk niet de enigen die de gate change te laat hadden gezien, vliegtuig vertrok pas een half uur later.

Om 17:15 lokale tijd waren we op Perth International, in de rij voor de douane, alles oké. Alle bagage stond al netjes klaar (fietsen nog niet gecheckt, maar buitenzijde ziet er netjes uit). En toen stonden we buiten. Omdat het winter is helaas al donker, dus nog niet veel kunnen zien. Er stond netjes een man met bordje 'Welcoms Eric Alink' op ons te wachten. Hij schrok wel een beetje van de enorme dozen, maar hij had gelukkig een grote bus. 2 uur na aankomst stonden we in ons nieuwe huis (in Leederville)! En het was enorm! In elk geval groot genoeg. Woonkamer/keuken, boven 2 slaapkamers (waarvan 1 heel groot met badkamer), studeerkamer en garage voor 2 auto's...en ook ruimte genoeg voor logés!

´s Avonds nog even de buurt verkend, op loopafstand zit een straat met leuke winkels, restaurants en barretjes, het was daar gezellig druk, dus nog even een hapje gegeten. Thuis koffers uitgepakt en heerlijk geslapen.

Om 7 uur ging voor Erik de wekker alweer, eerste werkdag. Buiten goot het van de regen, de hele dag: afwisselendhele harde buien of droog, dus niet echt een dag om de omgeving te verkennen, maar er volgen vast nog genoeg mooie dagen. Dit was het eerste echt verslag. Leuk om ook jullie reacties vanuit Nederland te lezen! We zullen ook wat foto's bij het verhaal plaatsen.

Groetjes,

Erik & Elisabet

Vliegen...of toch niet?

De koffers zijn gepakt, de verhuizers hebben onze spullen opgehaald, we waren er klaar voor! Maar helaas vanochtend nog steeds geen visum, dus dat is lastig....Na een week van misschien wel misschien niet, vanochtend bericht gehad dat de reis nog even wordt uitgesteld naar maandag. Dus nog even een extra weekendje afscheid nemen van Nederland!

8 juni borrel, 15 juni vliegen!

De voorbereidingen beginnen te vorderen en de tickets zijn al binnen; vrijdag 15 juni zullen we om 15:30 opstijgen vanaf Schiphol om zaterdagavond in Perth te landen! Voor het zover is, willen we eerst op 8 juni nog even afscheid nemen van iedereen en natuurlijk de koelkast leegmaken :-) Groetje en tot de 8e! Erik en Elisabet

Welkom op onze reislog over Australië!

Hallo en welkom oponze reislog!

Nog ongeveer een maand en dan is het zover: dan stappen wein het vliegtuig naar Australië. Via Alink-in-australie.reismee.nl zullen we jullie op de hoogte houden van onze ervaringen in Perth en Darwin.

We horen natuurlijk ook graag van jullie, dus laat gerust af en toe eens een berichtje achter!