Alink-in-australie.reismee.nl

Ons eerste weekend zit er al weer op!

Eriks eerste werkweek zit er op. De eerste dagen bestonden vooral uit inlezen. Hij gaat zich eerst verdiepen in de palen en paaltesten. Het is een erg mooi gebouw, met uitzicht op de Swan river (zie ook de foto's). Ze werken wel allemaal in cubicles en er is geen kantine. Iedereen luncht buiten, wat betekent dat het tussen 12 en 2 een gezellige drukte bij de food-courts en parkjes is.

Na een eerste regenachtige dag hebben we daarna vooral zon gezien, dus niet heel vervelend voor een winter. Dus voor Eli lekker (fietsend) Perth verkennen.

Vrijdagavond afgesloten met een vrijdagavondborrel met Erik z'n BAM/Clough collega's. Gezellig staan borrelen op een terras aan het water, prachtig maar wel duur (9 dollar voor een bier(tje)).

We kwamen er het weekend achter dat we toch wel een jetlag hebben. Zaterdag pas om 12 uur wakker! Daarna snel op de fiets gestapt om de omgeving een beetje te verkennen: het strand, King's Park. Hoewel het 's nachts vrij koud is, wordt het overdag zo'n 20 graden met het zonnetje erbij. We hebben niets te klagen dus. 's Avonds een glimp opgevangen van het nogal Engels uitziende uitgaanspubliek (iets te weinig/korte kleding voor de tijd van het jaar).

Vandaag ook weer een rondje wezen fietsen met een collega die de omgeving al wat beter kent. Rondje Swan River. Het is hier mooi fietsen, wel wat beter opletten dan in Nederland en soms een gemeen klimmetje.

Vanmiddag een beetje door Perth gelopen, door de weeks is daar voor Erik in elk geval weinig van te zien, als hij klaar is met werken is het donker. Net een hapje gegeten met collega's en morgen een nieuwe week tegemoet!

We verwachten weer ladingen reacties van jullie kant, deze zijn namelijk fantastisch om te lezen!!!

Groetjes, Erik & Elisabet

Piet

Ha Aussies !
Goed om jullie verhalen te lezen! Hebben direct een fles Australische rosé opengetrokken!Bondi rosé cabernet van de oostkust! Een aanrader! En niet zo duur als een pilsje! Heb je hier een hele fles voor!
Hier na veel regen weer zonneschijn! Nog twee heftige weken en dan .....op naar Pernes! Eli, geniet nog van je week en Erik.....werk ze! Liefs uit het Haagse!
Rob en Piet

Mark

Dat klinkt erg relaxed! Blij dat de stad prima is en de werkomstandigheden goed. Lekker ook om lekker een parkje te lunchen! Eli, om 12h wakker?! Moet niet gekker worden... Voor ons ook nog 2 weken hier en dan gaan we ook op pad! Zin in!

Ciao!

Evelien en Mark

jo

Ha die kangeroetjes,

Vannacht terug uit Bormio. Een groet van de twee klimgeiten. Twee keer omhoog dat was ons doel en jaja, allebei in blakende vorm en tjakka. We waren zwaar onder de indruk van de Stelvio. Vooral vanaf Prato is heavy, vanaf Bormio iets vriendelijker maar beiden adembenemend. Bovenop lag sneeuw prachtig om te zien. We sturen nog foto's.
Als ik lees van jullie fiets mogelijkheden. Advies conditie op peil houden en over een paar jaar gezamenlijk de Stelvio op. Werk ze !!!!.

Groet Jo en Jelle

Marc

Hey Erik en Eli,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Als ik jullie mag geloven hebben wij permanent een jetlag (is 12 uur op zaterdag echt zo laat... ?). ;) Goed dat jullie alweer actief bezig zijn. Hoe bevalt Erik het forenzen in AU? Met de fiets, OV of met de auto? En hoe is de buurt?

Gr. Marc

Saskia

Haha, zitten we toch ook wel goed met onze borrel in Delft :) Minus het uitzicht dan.
Klinkt alsof jullie het wel goed hebben. Mooi huis en ook niet te klein hè.. Goed dat jullie het weekend al zoveel hebben kunnen rondkijken.
Veel plezier, en werkse Erik!

Wouter

Het lijkt hier zowaar zomer te worden. Jelle en Jo kwamen afgetraind terug uit Italië en hadden ook al een teint in hun gezicht. Even uitleg: 'zon' is dat grote licht dat vandaag in de blauwe lucht staat. De Skypetour langs de drie toiletten gaf ons het beeld van een huis dat aan vele behoeften kan voldoen. De plaatjes van jullie nieuwe omgeving geven voeding aan het gevoel dat we toch de aanbiedingen van het WTC (word-ticket-center) maar eens in de gaten moeten gaan houden. In ieder geval wc's genoeg!

marije

Ik hoorde van de drie wc's! Wat een luxe!! Je eigen privé toilet ;) En wat is het daar mooi, de skyline van Perth doet niet onder voor de skyline van NY. (alhoewel ik die ook alleen van foto's en Sex & The City ken, haha)
Ik krijg weer fietskriebels als ik je daar zo zie fietsen lies... mss toch maar weer m'n rooie ros van stal halen??

Hier is het aftellen naar de vakantie in Frankrijk, heb er superveel zin in, en vind het erg jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn :(... en voor de rest zijn al m'n studieresultaten binnen, als het zo doorgaat ga ik mss cum laude voor mn master afstuderen! Alleen nog een scriptie en stage afronden, en dan mag ik ook toegeven aan het echte volwassen leven...

Liefs,
Marije

Wouter en Willie

Het is weer weekeinde. Ook voor jou, Elisabet, breekt dus binnenkort de werktijd aan. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Dat lezen we dus volgende week.

Hier hadden we gisteren een echt warme dag. De komende dagen licht wisselvallig en temperaturen iets boven de 20 graden. Lijkt goed. Een beetje vergelijkbaar met Perth.

Een prettig weekeinde.