Alink-in-australie.reismee.nl

Freeeeeee-oooooo!

Vorige week hebben we eindelijk onze spullen gekregen. Na 2 maanden uit een koffer leven, kunnen we nu niet meer kiezen wat we aantrekken, omdat we teveel keuze hebben! Het voelde bijna als kerst om de dozen uit te pakken en te ontdekken wat we allemaal hadden meegenomen. Ook hebben we nu onze mountainbikes, dus nu gaat ook Erik op de fiets naar z'n werk (de mtb's + goede sloten zijn wat handiger in de stad).

Dat weekend was zonnig, lekker een middagje op het strand liggen, voor zwemmen vinden we het nog te koud. Onder het genot van een heerlijke fish platter hebben we op City Beach van de zonsondergang genoten.

Het Australian Football is enorm populair in Perth. Elke zaterdag reizen drommen supporters van de West Coast Eagles of de Fremantle Dockers naar Subiaco Oval voor Footy. Dat moesten we dus ook maar eens meemaken. Samen met een aantal collega's van Erik zijn we gisteren naar de Fremantle (Freo) Dockers tegen Melbourne. De sfeer in het stadion is gezellig. Er staan ontzettend veel mensen op het veld (2x18 spelers, 7 scheidsrechters, watermeisjes, coaches), dus gelukkig hadden we vooraf de regels even gelezen. En in de rust mochten de kleintjes van de Little League het ook nog even proberen. En het is natuurlijk altijd leuk als de thuisploeg overtuigend weet te winnen.

Na een rustig dagje vandaag zit ons weekend er weer op!

Groeten, Erik & Elisabet