Alink-in-australie.reismee.nl

Eilandhoppen

Terwijl we druk bezig zijn met de laatste voorbereidingen voor onze terugreis, toch nog een verhaaltje over onze afgelopen week.

Maandag was het Queensday in West Australië, een vrije dag ter ere van de verjaardag van de koningin (hoewel ze in april al jarig is en de rest van Australië dit in juni viert). Ondanks dat er verder geen feest was, konden we wel genieten van een lang weekend met fantastisch weer (we hebben in elk geval 1x meer dan 30 graden gehad dit jaar

Laughing

Zaterdag hadden we met collega's van Erik afgesproken om een rondje te gaan fietsen. Het plan was 120 km in de heuvels. Om een beetje met de Australiërs mee te doen hadden we lekker vroeg afgesproken: kwart voor 6 de wekker half 7 op de fiets en dat op zaterdagochtend! Het was weer een mooie ronde door de bossen ten oosten van Perth met veel klimmetjes en super afdalingen (> 70 km/uur). We waren net op tijd terug om in Northbridge in het zonnetje naar de 2e helft van de Grand Final van de Australian Football competitie te kunnen kijken.

Zondag hadden we Rottnest Island op het programma staan. Dit autovrije eiland voor de kust van Perth is door Willem de Vlamingh in de 17e eeuw Rattenest genoemd, vanwege de reuzenratten die het eiland bevolkten. Deze ratten blijken hele schattige Quokka's te zijn, een soort kleine walibies, maar de naam is gebleven. Met onze fietsen zijn we in Fremantle op de boot gestapt om het eiland te verkennen. Daarnaast zijn we er ook gaan snorkelen in het superheldere (koude) water en hebben we quokka's, dolfijnen en zeehonden gespot.

Maandag stond er nog een eiland op het programma: Penguin Island voor de kust van Rockingham. Dit eiland is veeeeel kleiner en is een paradijs voor vogels. Hoewel dit vooral broedende meeuwen waren, zitten hier ook o.a. kleine pinguins (vandaar de naam) en pelikanen.Helaas waren de meeste pinguins aan het vissen of broeden, maar we hebben er toch 1 in het 'wild' gezien. Met een extra boottochtje konden ook nog(door Erik en Eric) zeeleeuwenworden bewonderd.

Morgen verdwijnen onze fietsen en kleren weer voor 2 maanden de container in

Undecided
, dan nog een weekendje genieten van Perth en maandag weer in het vliegtuig naar Nederland.

Iedereen bedankt voor de lieve berichten die we hebben gekregen. We zien en spreken jullie snel!

Groeten,

Erik en Elisabet

Evelien

Wat leuk dat jullie Rottnest Island nog hebben kunnen meepakken, ik heb van meerdere mensen gehoord dat dat super leuk en mooi is. Nouja, wat een gek idee moet het voor jullie ook zijn om alles weer in te pakken, maar we ontvangen jullie met open armen in het herfstachtige Nederland!

Goede reis alvast en tot snel!

Tanja

Suc6 en sterkte met inpakken, geniet nog even! en tot snel!

Tanja

Suc6 en sterkte met inpakken! Het zal raar zijn! Geniet nog ff en tot snel!