Alink-in-australie.reismee.nl

Op de fiets...

Drie weken in m/n eentje zijn al weer bijna voorbij. Morgen is Erik weer terug in Perth! Dankzij alle lieve mensen hier en in Nederland is de tijd snel gegaan en heb ik me vermaakt met etentjes en uitjes hier in Perth en lieve berichtjes en Skype/telefoongesprekkenvan iedereen in Nederland.

Afgelopen weekenden heb ik vooral op de fiets Perth en omgeving verkend. Fietsen gaat hier op zich heel goed, er zijn fietspaden, je mag zowel op de stoep als op de weg fietsen, maar onthoud vooral: automobilisten zien je niet of willen je niet zien en je heb nergens voorrang.

Twee weken geleden ben ik met 2 collega's langs de kust naar het noorden gefietst. Hier ligt een mooi fietspad, dat gedeeld moet worden met voetgangers, dus je bent af en toevooral aan het slalommen om alle mensen heen. Aan de rand van Perth houden ineens zowel de weg als het fietspad op...tja het begin is er :)

Ook op zondag weer op de fiets gestapt. Eerst maar eens op internet gekeken of er nog iets

te doen was in Perth. Daar kwam ik op de site van de Old Perth Road markets, dat zag er veelbelovend uit, maar het viel in werkelijkheid nogal tegen, er was 1 straat met kraampjes, dus daar was ik snel uitgekeken. Daarna doorgefietst naar Guildford, op zoek naar de Nederlandse winkel, ff kijken wat we hier allemaal kunnen krijgen: Delfsblauw, een hele wand met Hollands snoep, haring, bitterballen en kroketten, stroopwafels, blikken erwtensoep, hagelslag, Brinta en nog veeeel meer, dus we hoeven niets te missen. Daarna een fietsroute door de heuvels gedaan, veel bos en mooie uitzichten.

Vorige week heb ik m'n huurauto weer in moeten leveren, dus op dit moment moet ik alles weer op de fiets doen. Afgelopen zaterdag een dagje naar Fremantle, het was hier wat regenachtig, dus ik moest op zoek naar wat binnen activiteiten. Ze hebben hier een aantal overdekte markten en musea. Ik ben dit keer naar de Shipwreck Gallery gegaan (is gratis J). Hier is wat Nederlandse geschiedenis terug te vinden, waaronder het enige (stukje) scheepswrak wat ze er hebben: een deel van de Batavia. Dit schip is ooit voor de kust van West Australië vergaan, de overlevenden kwamen op een kaal eiland terecht en moesten zien om te gaan met honger, dorst, muiterij, moord en doodslag voordat ze werden gered. Ook zijn er in het museum nog wat verhalen te vinden over een aantal andere Nederlandse schepen die al dan niet voor de kust zijn gezonken. Ook is in Fremantle inmiddels onze container gearriveerd...helaas betekent dat nog niet dat we onze spullen hebben, dat kan na aankomst ca. 12 tot 16 werkdagen duren, door de douane! Dus nog even geduld hebben

Sealed

Op zondag vond ik het weer tijd voor een fietstochtje...dit keer richting het kustplaatsje Rockingham, helaas iets minder mooie route, maar wel een mooie bestemming. Een aantal collega's ging vandaag weer een fietstochtje maken, ondanks dat de bestemming weer Rockingham was, ben ik voor de gezelligheid wel meegeweest

Laughing

Groetjes, Elisabet (foto's volgen later)

Reacties

Reacties

Hoi E&E

Ik kon om een of andere reden niet op jullie blog schrijven maar gelukkig lukt dit weer. Fijn om na 3 weken weer samen te zijn en Erik al weer gewend?. Hier is iedereen in de ban van het eerste tropische weekend dit jaar, het is inderdaad erg heet maar na een kwakkelvoorjaar en zomer toch ook wel lekker. Mijn vakantie zit er inmiddels op en ben al weer een week aan het werk. Genoten van Madeira en een prima kinderdorp gehad. Het prettige is dat ik volgende week nog een heel lang weekend naar Italie ga, vrienden hebben daar een huis en daar gaan we nog even genieten van een korte vakantie.

Liefs en groeten,

Lummie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!