Alink-in-australie.reismee.nl

Aankomst Perth

Maandag was het dan eindelijk zover, na een extra weekendje in Nederland zouden we eindelijk op het vliegtuig stappen en naar Perth vertrekken. Dankzij het uitstel hadden we het weekend lekker kunnen uitrusten, nog meer afscheid kunnen nemen van iedereenen hadden we iets meer tijd om nog wat dingen te regelen.

Op Schiphol eerst de spullen inchecken, daarna met alle familie die afscheid kwam nemen een kopje koffie drinken. Wouter haalde zijn boxje en een stapel papier te voorschijn: tijd voor een afscheidsstukje: Het Kangoeroelied, zie de reacties onder het vorige verhaal voor een impressie vanhet lied. Wij hebben het in elk geval erg gewaardeerd! Daarna was het toch echt tijd voor het afscheid.

Reis verliep erg voorspoedig, enig opschudding ontstond toen we er 20 minuten voor vertrek in Dubai achterkwamen dat de gate was gewijzigd, nieuwe gate, andere kant van het vliegtuig, een half uur lopen! Met wat rennen over het vliegveld, toch nog ruim op tijd. We waren waarschijnlijk niet de enigen die de gate change te laat hadden gezien, vliegtuig vertrok pas een half uur later.

Om 17:15 lokale tijd waren we op Perth International, in de rij voor de douane, alles oké. Alle bagage stond al netjes klaar (fietsen nog niet gecheckt, maar buitenzijde ziet er netjes uit). En toen stonden we buiten. Omdat het winter is helaas al donker, dus nog niet veel kunnen zien. Er stond netjes een man met bordje 'Welcoms Eric Alink' op ons te wachten. Hij schrok wel een beetje van de enorme dozen, maar hij had gelukkig een grote bus. 2 uur na aankomst stonden we in ons nieuwe huis (in Leederville)! En het was enorm! In elk geval groot genoeg. Woonkamer/keuken, boven 2 slaapkamers (waarvan 1 heel groot met badkamer), studeerkamer en garage voor 2 auto's...en ook ruimte genoeg voor logés!

´s Avonds nog even de buurt verkend, op loopafstand zit een straat met leuke winkels, restaurants en barretjes, het was daar gezellig druk, dus nog even een hapje gegeten. Thuis koffers uitgepakt en heerlijk geslapen.

Om 7 uur ging voor Erik de wekker alweer, eerste werkdag. Buiten goot het van de regen, de hele dag: afwisselendhele harde buien of droog, dus niet echt een dag om de omgeving te verkennen, maar er volgen vast nog genoeg mooie dagen. Dit was het eerste echt verslag. Leuk om ook jullie reacties vanuit Nederland te lezen! We zullen ook wat foto's bij het verhaal plaatsen.

Erik & Elisabet

Evelien

Zo, en dan zit de eerste werkdag er straks al weer op.. Wat kan het snel gaan!
Goed om te lezen dat de reis goed ging en met jullie sportiviteit kan je makkelijk een half uur met handbagage rennen toch? :)
Fijn dat jullie een mooi huis hebben! Daar kunnen we misschien nog wel een keertje van profiteren :)
Veel uitpakplezier en hopelijk is het snel net zo mooi weer als hier!

Marco & Sonja

Ik krijg een deja vu als ik jullie verhaal lees met mijn eigen buitenland ervaringen. Wat een geweldige belevenis, begint bij mij ook weer te kriebelen..... ;-)
Geniet met volle teugen

Piet

Ziet er mooi uit!
En als het regent kun je altijd nog taarten gaan bakken Eli!!
Groet vanuit een zonnig, warm Den Haag!!

Henk enThea

Het ziet er goed uit. Nu die twee auto,s nog.
We wensen jullie een geweldige tijd daar.
Groeten uit het kleine Zutphen.

Wouter

Morgen/vandaag daar inderdaad mooier weer, hier donder en bliksem. Hier de langste, daar juist de kortste dag. Het is inderdaad bijna spiegelbeeld.

Ik ben benieuwd hoe de eerste 5 to 9 werkdag van Erik is bevallen.

Nancy

Geweldig, ik kijk uit naar de volgende berichten.
Vraagje Liz, weet jij al wat jij gaat doen of ga je de komende tijd nog de expatvrouw uithangen ; )

gr uit Rotjeknor

Nancy

Ria Snelder

Wat een geweldig huis en nog fijner dat het zo
naar jullie zin is. Ik vind het wel jammer dat Erik
meteen moest gaan werk. Van mij had je nog een
paar dagen vrij gekregen hoor. Maar ja ik ben maar een tante uit dat verre Westervoort. Ga jullie met veel plezier en interesse volgen. groetjes van mij en de jongens en tot schrijfs. Liefs Ria

Julien

Mooi dat jullie goed aangekomen zijn! Succes met wennen aan het tijdsverschil!

Marieke

Hey Erik en Elisabeth,

Ha en dan zitten jullie al in Australie, veel plezier op jullie avontuur! Fietsen mee zag ik, leuk :) Ik ben nu ook aan t inpakken, weg uit mn studentenkamer in Delft en even goed vakantievieren straks voordat ik ook t werkende leven induik.

Groetjes!

Bas

Hi Alink,
Ziet er goed uit.
Succes met de eerste weken werken!
Groeten uit Arnhem!

Wouter

Goedemorgen hier, goedemiddag daar. Het einde van een bijzondere week. We zijn benieuwd naar jullie eerste indrukken van Australië en Perth.

Gisteravond was het hier code oranje: weeralarm. Donder en bliksem. Maar het was net als het voetbal van oranje: de vooraankondiging was heftig, maar het stelde niet zoveel voor en was zo voorbij.

Straks naar Katwijk om Hollandse nieuwe en vis. Ik ben wel geinteresseerd of en wat voor vis ze daar eten.

Wouter

Gisteravond voor de eerste keer contact gelegd met Australië via Skype/FaceTime. Toch wel een bijzondere gewaarwording om met een tussenafstand van 14.000 kilometer te worden rondgeleid langs jullie 3 wc's

Oma Aalders

Erik en Elisabet de groetjes en ik heb de foto's van jullie mooie huis ook gezien. Veel succes en plezier in Australië

Oma

Lummie

Toch wel een gek idee dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten. Al een beetje gewend aan jullie nieuwe huis, ziet er goed uit!!. Mijn weekje vakantie zit erop, genoten van cultuur en wind op Terschelling en morgen weer aan het werk. Elisabet geniet nog even van je vrije tijd en Erik succes, bevalt het werken in een hele andere omgeving??.

Lummie

Anny de Boer

Hallo Elisabeth en Erik, geweldig dat jullie deze reis ondernemen en wat een omschakeling lijkt mij. We blijven graag op de hoogte van alles. Ook om de foto's te zien.
Dub en Anny.

Ria Snelder

Geweldig al die mooie foto's en dat geweldige weer.
Wij zouden bijna vergeten hoe de zon eruit ziet,
en de rivier de Swan is eens wat anders dan een wandeling langs Rijn en IJssel. Blijf het allemaal heel stoer vinden. dikke kus Ria