Alink-in-australie.reismee.nl

Good food and lots of wine

Afgelopen week is het er niet van gekomen om een verhaal te schrijven voor de site, daarom dit keer het verhaal van 2 weken (of weekenden, omdat we de week vooral besteden aan werken).

Vorig weekend stond in het teken van eten en drinken. Een van de dichtstbijzijnde uitjes vanuit Perth is een bezoek aan Swan Valley. Hoewel het klimaat hier niet ideaal is voor druiven, bevinden zich hier zo'n 40 wijngaarden, een aantal bierbrouwerijen, distilleerderijen, velden met olijfbomen, mandarijnenbomen, chocolade, nougat en honingmakers....op verzoek kregen we bij een van de brouwerijen een rondleiding, maar het eigenlijke doel van de bezoekers is zo veel mogelijk proeven....alleen dat is dan jammer als je BOB bent. Met een lekker zonnetje, was het wel een leuk tochtje...we komen nog wel een keer terug met de fiets

Wink
. Ook was 'The Good Food and Wine Show' neergestreken in het congrescentrum in Perth, een beurs waar goed eten en drinken centraal staan: een enorme hal met exposanten met wijn, bier, kaas, chocolade, eten, en nog meer wijn en nog meer eten...samen met wat collega's van Erik hebben we van alle lekkernijen genoten. Om een beetje te compenseren voor al deze eet- en drinkfestijnen hebben we tussendoor natuurlijk ook weer wat hardgelopen en gevoetbald.

Zaterdagochtend hebben we weer eens een rondje gefietst. Omdat het 's avonds al om 6 uur donker is, komt het er door de weeks niet van (behalve woon-werk fietsen voor Elisabet). Als je de route een beetje uitzoekt is het best goed fietsen hier in Perth. Daarna was het tijd om naar het vliegveld te rijden. Erik zal wegens omstandigheden een aantal weken in Nederland zijn en daar het team dat in Gouda aan het project werkt versterken. Vanwege het fantastische winterweer ben ik zaterdagmiddag en zondagmiddag naar het strand geweest. Ik heb het er nog niet op gewaagd om te gaan zwemmen, hoewel er heel wat mensen in het water lagen (hoezo gevaarlijke haai in Perth?).

Zaterdagavond was een girls night out, dus het kwam goed uit dat Erik er niet was. Eten en dansen in Subiaco. Tijdens het eten en daarna in de club konden we ons weer verbazen over de kledingstyle van de Australische vrouwen....met een lange broek en bedekte schouders val je wel een beetje uit de toon....de uitdaging is om een rokje aan te trekken dat zo kort is dat je niet eens fatsoenlijk kan zitten (dat geldt natuurlijk niet voor de mannen...)

Komende weken dus alleen de avonturen en foto's van Elisabet op de website. We blijven in de tussentijd natuurlijk ook graag op de hoogte van de vakantie verhalen van jullie!

Groetjes Elisabet & Erik

Philippe

Mooie zonsondergang! Elisabet, jij ook sterkte de komende weken in je uppie in villa van jullie.

Rob en piet

Ha lieve Eli!
Zitten nog heerlijk in Pernes! Erg warm, dus veel lezen in de schaduw!
Vandaag nog even richting Mont Ventoux geweest en ons vergaapt aan de hoeveelheid wielrenners!!!!!
En jullie hebben het een paar jaar geleden ook gehaald!
Alle goeds voor jou!
Kus
Rob en Piet

Sas & Joost

Hè Eli,
Klinkt alsof jullie (je) het daar helemaal niet zo slecht hebben! Succes zonder Erik en gedraag je... Wij proberen Erik te verleiden een biertje met ons te doen. Hem kennende zal dat wel lukken.
Groeten van de Velthorsten

Willie

Hoi lieve Elisabet, even een berichtje uit Zoetermeer.
Alles goed hier na een drukke week, nog even vakantie
vieren voor mij nog 2 weken, Jo begint maandag weer, is nu nog even fietsen met Jelle. Fiets weer gerepareerd !!
Hou je goed meid. Liefs Jo en Willie

Wouter

Vanmiddag in Delft het varend corso. Alleen werd het op een gegeven moment aan de wal nog natter dan in de Vliet. Mensen wat een bui. En wij (Willie, Willie en ikzelf) waren nog wel fietsend. Eenmaal opgedroogd was er thuis de Weber.

Zo is het hier ook echt zomer en proberen we er tussen de buien door er toch iets moois van te maken. We denken aan jullie in Australië en hier in Nederland en wachten de berichten met spanning af.

Henny

Eli, wat ben jij een kanjer. Erik is bijna weer thuis. Wij houden van je. Xxx

Rob en Piet

Goed om je verslag weer te lezen!
Nog tien uur en dan is hij er weer!!!
Leuk, dat je vader er vanmorgen nog was om Erik uit te zwaaien; jammer dat wij hem niet hebben gezien.
Liefs uit het Haagse!

henk thea

Hoi elizabeth en ali weer fijn bij elkaar fijn . We schrijven dit uit ons huisje ( caravan ) in arcen hoog zomer met af en toe regen .groeten van henk en thea .