Alink-in-australie.reismee.nl

Drive left, look right!

Vanuit ons zonnige terras(je) mag ik (Erik) dit keer op de afgelopen week terugkijken. Het is hier zondagochtend en we hebben net weer ons hardloop-rondje rond Lake Mongor afgelegd. Sport is hier echt volkshobby nummer 1. Sport kijken en zelf sporten ook trouwens. Elk moment van de dag kan je hier de tv aanzetten en kijken naar wielrennen, autosport, rugby of 'Footy', zoals de Ozzies het australische football noemen. We moeten ons nog wat verdiepen in de regels bij Footy.Zelf volgen we de Tour de France, waarvan de etappes rond etenstijd starten

Laughing

Wat ook leuk is dat er hier tijdens de lunch break regelmatig gesport wordt. Zo ga ik op donderdag een uurtje voetballen (soccer) op een veldje langs de Swan River en wil Elisabet ook mee gaan doen aan een wekelijks potje voetbal met haar collega's. Want ja, ook Elisabet heeft haar eerste werkweek erop zitten bij Fugro Survey pty. Nog erg rustig in het begin natuurlijk, niet op de minste plaats omdat haar direct leidinggevende afwezig was en er pas maandag weer is.

En wat mij hier niet lukte maar Elisabet wel: een auto van de zaak! Nou ja, een huurauto voor 4 weken, maar we zijn dus voorlopig mobiel! Natuurlijk zit wel het stuur aan de verkeerde kant en is het een automaat, wat het allemaal wat lastiger maakt. De kunst is natuurlijk links blijven rijden en rechts blijven kijken! Maar geen probleem voor Elisabet, vanaf werkdag 1 rijdt ze al met haar Hyunday Getz van en naar haar werk (zonder ongelukken)!

En zo konden we dit weekend wat verder weg op verkenning, dus gingen we zaterdag langs de kust richting het noorden naar Yanchep. Ook hier weer een prachtige kust en machtige golven! Leuk om even naar een groepje surfers te kijken (dat willen we ook nog wel leren). Terwijl Elisabet pootjebadend een golf niet helemaal lekker inschat

Tongue out
komt er een pelikaan overgevlogen. Een stukje verderop komen we nog wat vaderlandsche geschiedenis tegen: Leemans Point.

Hier verging het Hollandse schip 'De Vergulde Draeck' (mogelijk met schat) en kwam Abraham Leeman van Santwits met kornuiten rond 1650 aan land, op zoek naar dit gezonken schip en eventuele overlevenden... Helaas, niemand te vinden het De Vergulde Draeck bleef onvindbaar tot 1963.

Waar we echter voor kwamen was het Yanchep National Park, en dat vooral voor de Kangoeroes en Koala's. Binnen het National Park was een stukje afgezet waar een 10-tal Koala's in de bomen hingen. Wat een knuffelbeesten, maar helaas slapen ze 23,5 uur per dag! Gelukkig hebben we er een aantal gespot en kunnen fotograferen. Kangoeroe's spotten was niet echt een kunst, die zitten echt overal. Alhoewel... Tijdens onze wandeling door het park zou Elisabet er bijna twee op hun staart trappen terwijl ze met ferme pas het pad volgt en de twee kangoeroes helemaal niet opgemerkt had

Tongue out
. Aan het einde van de dag komen de kangoeroe's pas uit het bos de grasvelden op om wat te grazen. En inderdaad, tegen 5 uur komen er een aantal aangesprongen, een mooi gezicht! Wij hebben onze portie Australisch wildlife weer gehad dit weekend!

Vanmiddag hebben we genoten van het (bijna) niks doen, morgen weer aan de slag.

Groeten, Elisabet en Erik

Ps. Iedereen nog bedankt voor de succeswensen voor Eli's eerste werkweek.

Ps2: Voor wie de vakantie is begonnen: (Alvast) een hele goede vakantie!

grietje

Wat heerlijk dat jullie even gebruik kunnn maken van een auto en zo nog meer kunnen genieten van de weekenden! Links rijden lijkt me ook wat lastig, maar zo te lezen geen probleem :-)
ik heb nog een week te gaan en mag ik ook genieten van n weekje la france! Succes weer deze week, werkse! Dikke kus

Henny en Rein

Hoi Elsabet en Erik, wat een heerlijk verhaal weer en erg leuke foto's. Wij hebben het hier toch nog aardig, alleen vandaag wat regen maar van de rest deze week hebben we weinig last gehad. Voor 't eerst de avonden heerlijk buiten kunnen zitten. en natuurlijk volgen we ook de tour, met alle valpartijen erbij.
Fijne week weer en tot schrijfs
XXX

Ria Snelder

Je zult toch maar een koala zijn. Wat een leven.
Onze fruitboompjes zijn nog te klein, jammer.
Knap hoor om zonder ongelukken links te rijden.
Ik heb deze week een paaltje geraakt, maar de deuk is er al weer uit.Zo te zien bevalt Australie goed.
Liefs Ria.

Petra

Leuk dat jullie een auto tot jullie beschikking hebben en de boel wat meer kunnen verkennen!! Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen :-) Succes maar weer de komende werkweek. Morgen gaan de twee afdelingshoofden met elkaar in conclaaf, dus daarna hoop ik te weten wanneer ik in mijn nieuwe functie kan beginnen :-)
xxxxxxx

Marco en Sonja

Zo zo auto van de zaak, lekker hoor. Een getz, dat zo n grote 4x4 toch :-) Gewoon jaloezie hoor!

Vergeet de great ocean route niet al jullie twee weejes vrij zijn een must, maar wel een stukje rijden voor jullie........

Groeten

jo

Machtig om te lezen dat jullie zo lekker "draaien" daar. Kijk zeker naar de finish van de Tour in Foix as zondag, ik ga met Jelle proberen voor de etappe winnaar te finishen. Zonder gearresteerd te worden....zou wel leuke beelden opleveren.

Piet

Ha jongens! Zitten op ons vertrouwde plekje in Pernes;alleen zonder Henny en Rein.
Hopen op een goed bericht morgen, anders draaien we de poten in en zijn we in twee dagen in Westervoort!
Jullie heel veel sterkte daar!
Dikke kus
Rob en Piet

Nance

Jullie zijn zo te lezen al aardig aan settelen Down Under.
Liz, Girl power met je auto van de zaak!!!

groeten