Alink-in-australie.reismee.nl

Relaxed weekend vieren in Perth

Het is alweer zondagavond, Erik zijn eerste volle week en Elisabets laatste vrije week zitten erop. Terwijl Erik lange dagen in het kantoor van Clough doorbracht, heeft Elisabet Perth verder verkend: shoppen bij Ikea, lunchen met de aanhang van Eriks collega's (het leven van een expat vrouw ;), beetje hardlopen, rondfietsen door de stad en naar het museum. De week werd natuurlijk weer afgesloten met de traditionele vrijdagavondborrel.

Een stralend weekend begon met het voeren van kangoeroes op Heirisson Island, een eilandje midden in Perth waar een aantal kangoeroes in het 'wild' rondhuppelen. Vervolgens op de fiets verder naar Fremantle om daar een beetje rond te kijken. Fremantle ligt aan de monding van de Swan River, ongeveer 30 km fietsen vanaf het centrum. Hier zijn ook de wrakstukken van de Batavia te bekijken, maar daarvoor moeten we nog een keertje terug. Iedereen (incl. de Lonely Planet) was erg enthousiast over restaurant 'Little Creatures', dat daar aan de haven ligt. Een oude loods waar ook bier wordt gebrouwen, dus daar zijn we dan ook naartoe geweest (en het is inderdaad een aanrader).

Vanochtend de dag begonnen met een rondje joggen om Lake Monger. Ze zijn hier gek op bewegen en het was dan ook gezellig druk met lopers bij het meer. De middag hebben we doorgebracht in King's Park, je hebt daar een fantastisch uitzicht over de stad en Swan River, en er wordt daar gezellig gepicknickt door de aussies. Als afsluiting van het weekend hebben we vanavond onze eerste kangoeroebiefstuk verorberd.

Iedereen weer een goede week gewenst. Wij gaan morgen allebei weer aan de slag! De foto's volgen met wat vertraging dit keer.

Groetjes, Erik en Elisabet

Sonja en marco

Stuur eens zo n lekker kangeroe biefstukje op.....
Wat een heerlijk leventje daar

ome jo

ha die kangeroetjes jullie springen daar al aardig in het rond, goed zo. Eli veel succes deze week. Leuk om jullie live te zien. Ik zag an jullie blikken dat er nog wat reutemeteut was maar dat komt goed. gr jo

jurgen

Klinkt goed! veel plezier met je nieuwe baan, eli!

Ria Snelder

Heb je foto met de kangeroe gezien via i-pad Piet.
Die beesies huppelen bij ons ook af en toe
bij Schaarsbergen in de rondte. Toch een te gekke foto.
Elisabet veel succes volgende week op je werk.
kus Ria

Philippe

Klinkt goed! En hoe smaakte de eerste kangaroe? Eli, succes met je nieuwe baan

Grietje

Lieve lies en Erik,
leuk jullie even gesproken en gezien te hebben gister!! heel veel succes met starten deze week Lies!
dikke kus Griet

Annette

Hoi Elisabet en Erik,
Van Willie hoorde ik dat jullie voor een paar jaar naar Australië zijn gegaan en heb net je blog gelezen. Geweldig! Wat voor werk heb jij gevonden Elisabet? Ik wens jullie samen veel succes en plezier down under!
Groets, Annette

Willie

Hoi lieve E&E, wat een schattige kangaroes, zijn nog wel klein lijkt me, of waren ze wel volwassen ??
Leuk jullie te zien via skype, leek wel of jullie in de flat next door zaten !
lieve groeten,
Willie

Jos

He luitjes, zo te horen hebben jullie al helemaal geaclimatiseerd. Geniet van de verhalen en foto's.
Elisabeth veel succes met je eerste werkweek (die er inmiddels al bijna op zit ;-)

groeten,
Jos

Peter K

Klinkt goed! Ga door met schrijven!